Címke: oltás

A veszettség elleni küzdelem világnapja: legyünk mi az utolsó generáció, akik megtapasztalják a veszettség veszélyeit!

Évente közel 59 ezren halnak meg veszettség következtében, és az esetek több mint 99 százalékában kutyaharapás okozza a fertőzést. Ráadásul a halálesetek 40 százaléka 15 éves vagy annál fiatalabb gyerekeknél következik be. Mindez részben a veszettséggel súlyosan fertőzött terülteken tapasztalt alacsony kutyaoltási arányoknak, valamint a veszettségről való ismeretek hiányának tudható be.

3+1 tipp a szakértőktől, hogyan óvjuk meg kedvenceinket tavasszal

Itt a tavasz, és már a természet is ébredezik; csodálatos időszak ez. A hőmérséklet emelkedik, a növények kivirágoznak, és napról napra világosabb lesz. Ám a tavasz számos veszélyt rejt a kisállatok számára, melyekkel a gazdik nincsenek tisztában. A Kisállatorvos.hu szakértői összegyűjtöttek néhány elengedhetetlen dolgot, amelyre tavasszal egy felelősségteljes gazdinak figyelnie kell.

Nyúlkedvenceinket érintő fertőzések: 2 végzetes betegség, mely megelőzhető

Rendszeresen viszed állatorvoshoz nyuladat? Vagy ez meg se fordul a fejedben? Nem árt tudni, hogy a nyulakat is veszélyes, akár az életüket is fenyegető kórokozók támadhatják meg. A kutyák és a macskák mellett a rendszeres egészségügyi tanácsadás esetükben is fontos, ennek keretében a betegségmegelőzést is meg lehet beszélni az állatorvossal.

Kisállatok oltása: 5 tény és tévhit

Gondját viselni egy kisállatnak élethosszig tartó felelősség, és rengeteg feladatot jelent: nem csak boldog életet kell biztosítani neki, de meg kell őrizni egészségét is. Ennek egyik legjobb módja az oltás. Ám ez nem könnyű ügy, hiszen az oltásokat övező rengeteg tévhit és álhír akár veszélyes is lehet négylábú barátainkra. Íme a leggyakoribb tévhitek cáfolata.