Címke: kutyák

Kutyák Világnapja - kutyák Guiness rekordjai

A kutya nem csupán háziállat, de négylábú családtag is. Küldetése szerteágazó: családi eb, életmentő munkakutya, őrző-védő és stresszoldó. Számos kutya nap, mint nap odateszi magát, mint személyi testőr, rendőrkutya, segítőkutya, bomba- vagy drogkereső és mentőkutya. Manapság néhányuk képes azonosítani a rákot és a földmozgásokat. Július 21-én, a Kutyák Világnapján, minden kutyát ünneplünk, akár keverékek, akár tenyésztettek. Tegyük ezt most a top 5 kutyák által felállított Guiness Recorddal!

Lepkeszúnyog – a nálunk kevésbé ismert élősködő

A kutyára és macskára veszélyes külső élősködők közül leginkább a kullancs, a bolha és a szúnyog ismert széles körben. Azonban más rovarok is veszélyt jelentenek kedvenceinkre, például a lepkeszúnyog. Ez a vérszívó bőrbetegséget okozhat, még jelentősebb azonban a Leishmaniasis veszélye, amit a Leishmania parazita-család egyik apró tagja okoz, mely a lepkeszúnyog csípésével kerül a gazdatestbe. A krónikus betegség végzetes is lehet, valamint zoonotikus betegség, tehát emberre is veszélyes. A világ egyes területein a Leishmaniasis komoly egészségügyi probléma.

Terjed a szúnyogok okozta bőrférgesség – a vízpart közelében élő kutyák akár fele érintett lehet

Egyre többet hallani a szúnyogok által terjesztett, nagyon nehezen gyógyítható szívférgességről, amely a mediterrán országok után sajnos hazánkban is megjelent. A közönséges szúnyog csípése tehető felelőssé azonban egy másik nehezen kezelhető betegségért, a bőrférgességért, amit a csípés során a kutya szervezetébe jutó lárvák okoznak. Ez a betegség kimondottan gyakori Magyarországon, a hangsúly éppen ezért a megelőzésen van.

Ilyen veszélyes betegségeket okozhat egy egyszerű kullancs I. rész

Ezek az apró ízeltlábúak kis méretük ellenére komoly betegségek okozói lehetnek, embernél és állatnál egyaránt. Ezért különösen fontos, hogy mindent megtegyünk kedvenceink védelmében.