Címke: gyulladás

Mit érdemes tudnunk a kutya májáról?

Mindenki tisztában van vele, hogy a máj egy nagyon fontos szerv nemcsak az emberekben, de a kutyákban is. Számos jelentős funkciót tölt be, és károsodása komoly egészségügyi problémákhoz vezethet. A májbetegség tünetei nem specifikusak, és olykor könnyű elmulasztani azt a pillanatot, amikor valami baj történik a májjal.

A kutya fülgyulladásának 5 tünete

Az emberi füllel összehasonlítva a kutya fülei sokkal nagyobbak. A kutya fülkagylói méretesebbek, és hallójárata számottevően hosszabb, mint az emberé, valamint lefutásában megtörik, míg az emberé rövid és egyenes. Ezért minden fülbetegség nagyon kellemetlen lehet mind a kutyák, mind az emberek számára, bár a probléma egyértelműen szembetűnőbb a kutyáknál. A kutya füleivel kapcsolatos egyik leggyakoribb probléma a külső rész, azaz a fülkagyló és a külső hallójárat gyulladása.

Vigyázat, kullancsveszély! Élősködők az őszi szezonban

Az enyhe őszi idő kiválóan alkalmas arra, hogy sok időt töltsünk kedvencünkkel a természetben. Azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy házikedvenceinket ilyenkor is fokozottan veszélyeztetik a még aktív külső paraziták. A kullancsok számára a magas nedvességtartalmú környezet a legkedvezőbb, így a gyakori csapadékos idő miatt ősszel kiemelt fontosságú kisállataink védelme és bundájuk rendszeres ellenőrzése.

A leggyakoribb fülbetegségek és kezelésük

A fülgyulladás a kutyák egyik leggyakoribb, az év bármely szakában felbukkanó betegsége, az igazi szezonja mégis a meleg hónapokban van. A könnyen kialakuló, de szerencsére hatékonyan kezelhető problémát számos ok kiválthatja, többek között az úszás során fülben rekedt víz, az alattomos toklász, bármilyen élősködő, illetve allergiás reakciók is.