Címke: gazdi

A kutya fülgyulladásának 5 tünete

Az emberi füllel összehasonlítva a kutya fülei sokkal nagyobbak. A kutya fülkagylói méretesebbek, és hallójárata számottevően hosszabb, mint az emberé, valamint lefutásában megtörik, míg az emberé rövid és egyenes. Ezért minden fülbetegség nagyon kellemetlen lehet mind a kutyák, mind az emberek számára, bár a probléma egyértelműen szembetűnőbb a kutyáknál. A kutya füleivel kapcsolatos egyik leggyakoribb probléma a külső rész, azaz a fülkagyló és a külső hallójárat gyulladása.

Hogyan használjuk felelősen az állatgyógyszereket?

Az állatgyógyszerek felelős használatának sok olyan aspektusa van, amit nem csupán az állatorvosoknak, de a gazdiknak is fontos tudni. Ha egy kisállat megbetegszik vagy valamilyen tünetet mutat, sok gazdi figyelmen kívül hagyja a megfelelő gyógykezelést és ellátást, és az interneten található, sokszor téves információkra hagyatkozik, illetve rossz berögződéseket követ. Összegyűjtöttünk néhány tudnivalót és tanácsot a kisállattulajdonosoknak, hogyan válhatnak igazán felelős gazdikká állatgyógyszerek tekintetében.

Hogyan legyünk jó gazdik?

Négylábú barátaink javítják az életminőségünket, ezt minden állattartó tudja. Az állatok rengeteg örömöt, biztonságérzetet adnak nekünk, és aktívabbá is teszik mindennapjainkat. Az állattartás pozitívan befolyásolja az érzelmeinket, csökkentheti a depressziót, a stresszt és a szorongást. Kiskedvencünk közelsége testünkre is jótékonyan hat: csökkentheti a vérnyomást, illetve akár a szívroham és az agyvérzés kockázatát is, valamint serkenti az immunrendszert. Mindezt a szeretetet megfelelő gondoskodás formájában viszonozhatjuk kedvenceinknek: az alábbi tippek segítségével még jobb gazdivá válhatunk.

5+1 ideális kutyafajta idősebb gazdiknak

A kutyák minden korosztály legjobb barátai lehetnek, idősebb korban pedig ez fokozottan igaz. A négylábú társak jelentősen csökkentik a magány érzetét, és a rendszeres közös séták javítják az életminőséget. Ráadásul a legújabb kutatások szerint a speciális segítőkutyák nagyban megkönnyítik a világszerte emelkedő számú Alzheimer-kórban szenvedők mindennapjait. Ha idősebb gazdi keresi új társát, akkor lényeges szempont az adott fajta mozgásigénye és temperamentuma. Számukra az alábbi fajták bármelyike kiváló választás lehet.