Címke: betegség

3+1 tipp a szakértőktől, hogyan óvjuk meg kedvenceinket tavasszal

Itt a tavasz, és már a természet is ébredezik; csodálatos időszak ez. A hőmérséklet emelkedik, a növények kivirágoznak, és napról napra világosabb lesz. Ám a tavasz számos veszélyt rejt a kisállatok számára, melyekkel a gazdik nincsenek tisztában. A Kisállatorvos.hu szakértői összegyűjtöttek néhány elengedhetetlen dolgot, amelyre tavasszal egy felelősségteljes gazdinak figyelnie kell.

Nyúlkedvenceinket érintő fertőzések: 2 végzetes betegség, mely megelőzhető

Rendszeresen viszed állatorvoshoz nyuladat? Vagy ez meg se fordul a fejedben? Nem árt tudni, hogy a nyulakat is veszélyes, akár az életüket is fenyegető kórokozók támadhatják meg. A kutyák és a macskák mellett a rendszeres egészségügyi tanácsadás esetükben is fontos, ennek keretében a betegségmegelőzést is meg lehet beszélni az állatorvossal.

Egészséges látás a boldog életért: ismerd fel a 4 leggyakoribb szemproblémát, ami kutyusodat fenyegetheti

Proaktivitással és időben elkezdett kezeléssel a maradandó károsodás elkerülhető. A kutyák legfontosabb érzékszerve az orr, de ez persze nem jelenti azt, hogy a látásukra ne lenne ugyanolyan nagy szükségük, mint nekünk. A problémák, mint a szaruhártyafekély, a glaukóma, a száraz szem vagy a szürkehályog, az ő látásukat is fenyegetik, és ha a jeleket nem szúrod ki időben, vagy ha a kezelés későn veszi kezdetét, akkor kiskedvenced komoly fájdalmakat és kellemetlenségeket élhet át, sőt látását részlegesen vagy teljesen is elveszítheti. Ám ha tudod, mire kell rendszeresen figyelned, és melyek a leggyakoribb szembetegségek, akkor mindezek gyógyíthatók, vagy, ami még jobb, teljesen megelőzhetők.

Kutyák leggyakoribb neurológiai betegségei

Az idegrendszer és betegségei mindig is nagy kihívást jelentettek az orvoslás számára. Ez érvényes négylábú barátainkra is. Az emberekkel ellentétben az állatok nem tudják leírni a tüneteiket, ezért a gondos megfigyelés nagyon fontos. Előfordulhat, hogy a neurológiai tünetek kutyáknál ijesztő formában, hirtelen jelentkeznek, ezért minden tulajdonosnak tudnia kell, mit jelenthetnek. Ráadásul előfordulhat, hogy egy neurológiai betegség tünetei először csak enyhe formában jelentkeznek, és ha ezeket a korai jeleket nem vesszük észre, mire orvoshoz kerül a kutya, már nehéz lesz rajta segíteni. Ezért minden, akár a legenyhébb tünet jelentkezésekor is konzultálni kell az állatorvossal. Az alábbi cikk erről a bonyolult témáról, a kutya neurológiáról szól.