Címke: allergia

3+1 tipp a szakértőktől, hogyan óvjuk meg kedvenceinket tavasszal

Itt a tavasz, és már a természet is ébredezik; csodálatos időszak ez. A hőmérséklet emelkedik, a növények kivirágoznak, és napról napra világosabb lesz. Ám a tavasz számos veszélyt rejt a kisállatok számára, melyekkel a gazdik nincsenek tisztában. A Kisállatorvos.hu szakértői összegyűjtöttek néhány elengedhetetlen dolgot, amelyre tavasszal egy felelősségteljes gazdinak figyelnie kell.

A kutyák téli allergiája

Az mindannyiunk számára ismert, hogy a pollenallergia általában a tavasztól őszig tartó időszakban jelentkezik függően attól, hogy az állat milyen pollenre allergiás. Ennek ellenére azonban előfordulhat, hogy a kisállatunk egész évben allergiától szenved.

A leggyakoribb fülbetegségek és kezelésük

A fülgyulladás a kutyák egyik leggyakoribb, az év bármely szakában felbukkanó betegsége, az igazi szezonja mégis a meleg hónapokban van. A könnyen kialakuló, de szerencsére hatékonyan kezelhető problémát számos ok kiválthatja, többek között az úszás során fülben rekedt víz, az alattomos toklász, bármilyen élősködő, illetve allergiás reakciók is.

Kerti cicabajok – 5+1 megelőzhető macskabetegség

A tévhitekkel ellentétben a lakásban tartott cicákat is évente el kell vinni az állatorvoshoz, és gondoskodnunk kell a paraziták elleni védelmükről is. A kertben élő vagy kijáró macskák azonban fokozottan veszélyeztetettek. A fertőző macskabetegségek leggyakrabban az éjszakai kalandozások, a verekedések, illetve a párzás alkalmával támadnak. Azonban a kertet szinte el sem hagyó, nyugodt cicák is könnyen megfertőződhetnek kóborló társaiktól.