Címke: élősködő

3+1 tipp a szakértőktől, hogyan óvjuk meg kedvenceinket tavasszal

Itt a tavasz, és már a természet is ébredezik; csodálatos időszak ez. A hőmérséklet emelkedik, a növények kivirágoznak, és napról napra világosabb lesz. Ám a tavasz számos veszélyt rejt a kisállatok számára, melyekkel a gazdik nincsenek tisztában. A Kisállatorvos.hu szakértői összegyűjtöttek néhány elengedhetetlen dolgot, amelyre tavasszal egy felelősségteljes gazdinak figyelnie kell.

Nyúlkedvenceinket érintő fertőzések: 2 végzetes betegség, mely megelőzhető

Rendszeresen viszed állatorvoshoz nyuladat? Vagy ez meg se fordul a fejedben? Nem árt tudni, hogy a nyulakat is veszélyes, akár az életüket is fenyegető kórokozók támadhatják meg. A kutyák és a macskák mellett a rendszeres egészségügyi tanácsadás esetükben is fontos, ennek keretében a betegségmegelőzést is meg lehet beszélni az állatorvossal.

Víz közvetítésével terjedő betegségek – védd meg kedvenced a láthatatlan veszélyektől

Mindig kellemes vízparton hűsölve tölteni a nyarat, és ez még élvezetesebb négylábú barátaink társaságában. De vigyáznunk kell, mert a természet számos kockázatot rejthet a kutyák számára. Tudjunk meg most többet a vízzel terjedő betegségekről, és arról, hogyan védhetjük meg szeretett barátainkat tőlük.

Lepkeszúnyog – a nálunk kevésbé ismert élősködő

A kutyára és macskára veszélyes külső élősködők közül leginkább a kullancs, a bolha és a szúnyog ismert széles körben. Azonban más rovarok is veszélyt jelentenek kedvenceinkre, például a lepkeszúnyog. Ez a vérszívó bőrbetegséget okozhat, még jelentősebb azonban a Leishmaniasis veszélye, amit a Leishmania parazita-család egyik apró tagja okoz, mely a lepkeszúnyog csípésével kerül a gazdatestbe. A krónikus betegség végzetes is lehet, valamint zoonotikus betegség, tehát emberre is veszélyes. A világ egyes területein a Leishmaniasis komoly egészségügyi probléma.