Aktuális hírek

Amikor egy kis karmolásból nagy baj lehet: emberre is veszélyes a bartonellózis

Kiscicánkból még önfeledt, békés játék közben is előbújik néha vadabb énje? Előfordul, hogy a karmait is beveti a játszadozás hevében? A macsakakarmolás az ideig-óráig tartó kellemetlenségnél nagyobb bajjal, akár komoly megbetegedéssel is járhat.

Örökbefogadás előtt és után – Tippek az első 30 napra

Egy örökbefogadott kiskutya életében az új gazdinál töltött első hetek a legmeghatározóbbak, hiszen az ebben az időszakban szerzett élményei alapjában határozzák meg a családdal kialakított közös életét. Az új jövevény érkezésére már az örökbefogadás előtt érdemes készülni, amelyhez most tippeket is adunk.

Mi köze van a klímaváltozásnak az élősködőkhöz? Szezon nincs, csak egész éves veszély

Míg a klímaváltozás következtében a nem túl távoli jövőben szinte az egész világon megszűnhet a hagyományos értelemben vett élősködőszezon, addig Magyarországon már most is ez a jellemző. A kullancsokat és a bolhákat illetően hazánkban szinte egész éves veszéllyel kell számolnunk. Az ektoparaziták a változó klíma mellett kiválóan alkalmazkodnak a megelőző szerekhez is, ezért fontos, hogy innovatív, állatorvosnál elérhető terméket válasszunk kedvencünk védelmére.

Egyetlen szúrás életet menthet!

Az éves oltási program követése nem csak kedvenceink egészsége miatt fontos. A közismert veszettségen túl számos más, emberre is veszélyes betegség létezik, amit alapimmunizálás hiányában kutyánktól, macskánktól mi is elkaphatunk. A zoonózis, azaz az állatról emberre terjedő betegségek skálája ráadásul igen széles. Ezek közül csak egy az egyik legrettegettebb betegség, a leptospirózis, ami főleg tavasszal és nyáron veszélyes.
Macskám van Nyulam van Kutyám van