Aktuális hírek

Kedvenceink veszélyben: mikor és miért teszteltessünk cukorbetegségre?

November 14. a cukorbetegség világnapja. A diabétesz egyre gyakrabban fordul elő kiskedvenceinknél, és szorosan összefügg az elhízással. Amellett, hogy lehetőleg mihamarabb felismerjük a betegség tüneteit, fontos rendszeresen egyeztetnünk állatorvosunkkal, hiszen csak a szakember tudja ismertetni a cukorbetegség kockázatát és hosszútávú következményeit.

A veszettség elleni küzdelem világnapja: legyünk mi az utolsó generáció, akik megtapasztalják a veszettség veszélyeit!

Évente közel 59 ezren halnak meg veszettség következtében, és az esetek több mint 99 százalékában kutyaharapás okozza a fertőzést. Ráadásul a halálesetek 40 százaléka 15 éves vagy annál fiatalabb gyerekeknél következik be. Mindez részben a veszettséggel súlyosan fertőzött terülteken tapasztalt alacsony kutyaoltási arányoknak, valamint a veszettségről való ismeretek hiányának tudható be.

Az éghajlatváltozás hatásai kedvenceink viselkedésére

Amikor valaki azt mondja, éghajlatváltozás, az első dolog, ami eszembe jut, az emelkedő hőmérséklet. Gyakran kapunk képeket kis jégdarabokon sodródó jegesmedvékről, hogy ezzel hívják fel figyelmünket az éghajlatváltozás következményeire. Talán könnyebb átadni az üzenetet egy ilyen élethű ábrázolás segítségével. Az éghajlatváltozás következményei azonban nem mindig mutathatók be ilyen egyértelműen. Az éghajlatváltozás kedvenceink viselkedésére gyakorolt hatását például nem olyan könnyű észrevenni, ezért gyakran alábecsülik azt. Attól, hogy valami nem böki ki a szemünket, még nem jelenti azt, hogy nincs is ott.

Egy az egészség

Mindannyian kapcsolódunk egymáshoz, emberi jólétünk szorosan összefonódik az állatok egészségével és környezetünkkel, amit megosztunk egymással. Számos mai egészségügyi probléma megoldásához az "Egy az egészség" megközelítésre van szükség.
Macskám van Nyulam van Kutyám van
Cukorbeteg diabétesz inzulin háziallat kutya macska háziállat állatorvos kisállat kutya macska oltás veszettség világnap háziállat éghajlatváltozás állatorvos parazita kisallatorvos; poft; vedd meg a mi jovonket is; parazita; eghajlatvaltozas; kutya; macska; egy az egeszseg Kutya - az első lépések Kutya - gyakori betegségek Kutya - állatorvosnál Kutya - egyéb tippek és tanácsok Macska - az első lépések Macska - gyakori betegségek Macska - állatorvosnál Macska - egyéb tippek és tanácsok Nyúl - az első lépések Nyúl - gyakori betegségek Nyúl - állatorvosnál Nyúl - egyéb tippek és tanácsok gazdi-kisokos gazdi-leszek allati-toplistak